Источник: Boreales. - 1998. - N 74/77. - C. 111-138
Количество страниц: 27 с.
Год выпуска: 2017
Количество страниц: 4 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Фтизиатрия,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Дерматология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Дерматология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Фтизиатрия.
Providing high quality education based on matching the current needs of the individual, the society and the state is the most important task of the Russian educational policy. The article is devoted to one of the most important issues of modern education - the development of independent activity of students on the course of Phthisiology at the Department of IDTD MI NEFU. It analyzes the educational technology of out-of-class independent work of students. One of the goals of the course of Phthisiology at the department IDTD is the introduction of educational technologies and differentiated criteria for independence of students depending on the specialty and type of activity. The applied educational technology is: the solution to multi-level tasks (tasks correspond to the sections of the curriculum on the course of Phthisiology, and classify as the reconstructive type tasks, allowing to evaluate and diagnose skills, and also to synthesize, analyze, summarize the factual and theoretical material with the formulation of specific conclusions, finding cause-and-effect relationships and creative level, allowing to evaluate and diagnose skills to integrate knowledge of various fields, to argue their own point of view). The set tasks allow monitoring of progress and to evaluate the progress in studying the course. Contextual learning is a technology designed for use in high school focused on vocational training of students and implemented by the system using the professional context, the gradual saturation of the educational process for professional activities. This training is applied during the course in the form of lectures on prevention of tuberculosis in the various age groups, from primary school age to university students of senior courses). Contests in the subject (addressing not only theoretical questions of history of tuberculosis, etiology and pathogenesis, but also a full analysis of a specific patient with discussion of diagnosis, differential diagnosis, treatment and prevention). Such methods of independent extracurricular work of students on the course of phthisiology lead to high motivation for learning, the maintenance of pace of learning, social and academic integration, and development of cognitive skills
Внеаудиторная самостоятельная работа студентов на курсе фтизиатрии кафедры инфекционных болезней, фтизиатрии и дерматовенерологии / Н. А. Гуляева, М. В. Егорова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 87-90.
Количество страниц: 2 с.
Иванова, О. Н. Возрастная эпидемиология атопического дерматита у школьников Республики Саха / О. Н. Иванова ; Якутский государственный университет им. М. К. Аммосова, Медицинский институт // Успехи современного естествознания. – 2005. – N 10. – С. 57-58.
Количество страниц: 10 с.
Врожденный ихтиоз: клинический случай / С. Н. Алексеева, Н. А. Саввина, Е. И. Белолюбская, В. В. Куликова, Т. Ю. Павлова, В. М. Софронова, А. Л. Сухомясова, Н. Р. Максимова, С. В. Авдеева, А. А. Бурцев, Т. С. Неустроева, А. А. Васильева, Н. А. Маккавеева // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2020. — N 2 (19). — С. 22-30.— DOI: 10.25587/SVFU.2020.19.2.011
DOI: 10.25587/SVFU.2020.19.2.011
Кн. 1
Год выпуска: 2005
Серия, номер выпуска: Кн. 1
Количество страниц: 48 с.
Кн. 2
Год выпуска: 2005
Серия, номер выпуска: Кн. 2
Количество страниц: 52 с.