Организация дистанционного обучения и задачи информационного обеспечения учебного процесса вуза = Organization of distance learning and tasks of information support of the educational process at the university
Статья в журнале
Русский
378:004(571.56)
питание; пандемия; смог; физическое развитие; дети; двигательная активность; здоровье; городские и сельские дети; современные технологии; физическая культура; формирование; воспитание; nutrition; pandemic; smog; physical development; children; physical activity; health; urban and rural children; modern technology; physical education; formation; education
Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей профессиональной школы
Бизнес. Образование. Право: [научный журнал]. – 2022. – 2 (59)
С. 179-183
Бизнес. Образование. Право: [научный журнал]
Волгоград, [Волгоградский институт бизнеса]
Основан в 2006 г.
Выходит 4 раза в год
1990-536X (print)
Бизнес. Образование. Право : [научный журнал] / учредители Е. А. Кумейко ; главный редактор Р. В. Калиничева. - Волгоград : [Волгоградский институт бизнеса], 2006-. ISSN 1990-536X (print). - 2022, N 2 (59). - 360 с.
Today, the most relevant in the field of education is the use of non-traditional forms of education, namely distance(remote) learning. Distance learning is the same educational process that uses information and communication technologies. Modernity, timeliness, accessibility of learning without leaving home, being in another city, gaining knowledge using a convenient educational platform of the university — all this is distance learning. All materials of lectures, assignments are stored in one place and are available at any time. In addition, you can turn to video lectures at any time and refresh your knowledge, test your knowledge via online tests and get an immediate result or simulators to achieve the desired result. Distance learning is an alternative learning during the pandemic. This article discusses the organization of distance learning and reveals the tasks of using information support for the educational process at the university. The chosen research method is theoretical analysis and synthesis of the material. Based on the analysis of scientific works of researchers on the organization of distance learning, the tasks of information support of the educational process at the university are revealed. In this article, the authors focus on delivering online lectures and classes in a clear and engaging way and describe the most common video conferencing services used by educational platforms. In the course of the study, the authors come to the conclusion that it is necessary to improve the competence of teachers in working with information and communication technologies. Distance learning and the peculiarities of its organization require careful attention and study due to their insufficient development. The main provisions and conclusions of the article can be useful for teachers, methodologists in scientific and pedagogical activities. In addition, the developed recommendation sallow improving the educational process at the university.
Олесова, М. М. Организация дистанционного обучения и задачи информационного обеспечения учебного процесса вуза / М. М. Олесова, С. Р. Афанасьева ; Октемский филиал Арктического государственного агротехнологического университета // Бизнес. Образование. Право. - 2022. - N 2 (59). - С. 179-183. - DOI: 10.25683/VOLBI.2022.59.202
DOI: 10.25683/VOLBI.2022.59.202
- Общий отдел > Информационные технологии. Вычислительная техника,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩИЙ ОТДЕЛ > Информационные технологии. Вычислительная техника,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки