
Организация проблемного обучения по теме "Склонение имён существительных" на уроках русского языка в 3 классе = Organization of problem-based learning on the topic "Declension of nouns" in russian lessons in 3rd grade
Кожурова Алина Алексеевна (Научный руководитель)
Статья в сборнике трудов конференций
Русский
373.5.016:811.161.1
диагностика; младший школьник ; проблемное обучение; склонение имен существительных; diagnostics; younger schoolchildren; problem-based learning; declension of nouns
The work is devoted to the issues of methodology of problem-basedlearning on the topic "Declension of nouns" in Russian language lessons. The description of the diagnostic work in the 3rd grades in the number of 65 students is given. As a solution to the question on the research topic, it is proposed to use the technique of creating a problematic situation in the lesson by the method of encouraging and summing up dialogue, using a chain of questions and tasks to help children discover and formulate new knowledge themselves.
Сивцева, В. В. Организация проблемного обучения по теме "Склонение имён существительных" на уроках русского языка в 3 классе / В. В. Сивцева ; научный руководитель А. А. Кожурова ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 430-434.
Войдите в систему, чтобы открыть документ