Интеграция фундаментальных и клинических знаний в образовательном процессе
Статья в журнале
Русский
Библиогр.: с. 49 (6 назв.)
378.016:616
клиническая патофизиология; интеграция знаний; образовательный процесс; фундаментальные науки; профессиональные компетенции; клиническое мышление; патология ; патогенез; болезни; новые технологии; educational process; basic sciences; professional competence; clinical reasoning; pathology; pathogenesis; disease ; new technologies
Медицина и здравоохранение / Медицинские кадры, Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей профессиональной школы
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. – 2017. – N 1 (06)
C. 46-49
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова
Якутск, Северо-Восточный федеральный университет
2222-5404 (print)
РИНЦ 2017: 0,237
The purpose of the Clinical Pathophysiology course is to form the basis for the rational medical thinking and effective actions of a future doctor. Clinical Pathophysiology helps students and physicians to develop the ability to analyze and synthesize individual facts, logic modeling of specific situations and systemic thinking. The Clinical Pathophysiology course offers a great opportunity to establish ties not only with basic medical and natural sciences (Biology, Physics, Chemistry, Genetics) disciplines, but with all clinical ones (Therapy, Surgery, Oncology, Hematology, Cardiology, and others.). Pathophysiology serves as a “bridge” between the theoretical and clinical disciplines. The main objective of the Pathophysiology course is the acquisition of pathophysiological thinking skills and the ability to apply theoretical knowledge in practice by students. The article summarizes the experience of teaching the Clinical Pathophysiology course for students of General Therapy Department, Medical Institute, M.K.Ammosov North-Eastern Federal University (NEFU). The article describes the basic goals and objectives of the course, applied educational technologies. It demonstrates the necessity of integrating basic and clinical knowledge in the training of doctors in compliance with modern trends in the development of medical science
Захарова, Ф. А. Интеграция фундаментальных и клинических знаний в образовательном процессе / Ф. А. Захарова, Л. А. Малышева, А. А. Стрекаловская // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 46-49.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки