Организация самостоятельной работы студентов лечебного отделения по дисциплине "Педиатрия"
Статья в журнале
Русский
Библиогр.: с. 95 (5 назв.)
378.147:616-053.2(571.56-25)
студент; Медицинский институт; лечебное отделение; анкетирование; самостоятельная работа; самообразование; врач; методы; навыки; проблема; student; Medical Institute; therapeutic department; questioning; independent work; self-education; physician; methods; skills; problem
Медицина и здравоохранение / Клиническая медицина / Педиатрия, Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей профессиональной школы
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. – 2017. – N 1 (06)
C. 91-95
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова
Якутск, Северо-Восточный федеральный университет
2222-5404 (print)
РИНЦ 2017: 0,237
Independent work of students is one of the most important elements of training in high school. At Medical Institute, we pay great attention to effective system of independent work of students, monitoring of individual educational and professional activities of future doctors. The effectiveness of the student’s independent work is due to three main factors - organization, provision, and control. At the same time, the effectiveness of independent work depends on the motivation of students; their understanding and ability to learn independently, to supplement their knowledge. The article describes the study among senior students of therapeutic department of Medical Institute to identify the students’ attitude to carrying out independent work and evaluation of independent work efficiency. The results of the survey revealed that students understand the necessity to perform independent work, but at the same time, experience some difficulties in organizing themselves for independent work. For a successful educational process we can recommend the following measures to improve the efficiency of using various forms of independent work: to give students more time to direct contact with sick children during supervision, to set a clear task in carrying out independent work, and continuously monitor and encourage for quality work. The survey conducted shows that self-education develops in students such qualities as discipline, effort and persistence, thoroughness and commitment, and teaches a process of communication with patients and independent clinical thinking. Thus, individual work contributes to the formation of the necessary qualities for the formation of the future doctor
Организация самостоятельной работы студентов лечебного отделения по дисциплине "Педиатрия" / С. Ю. Артамонова, А. М. Аммосова, С. В. Маркова [и другие] // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 91-95.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Педиатрия,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Педиатрия.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки